ZAMKNIĘCIE LISTY ZGŁOSZEŃ ZA:



PATRONI HONOROWI:




2. Rajd Wilka


  CYKL:Rajdowe Mistrzostwa Polski Zachodniej

  RUNDA:2 / 5

  ROZPOCZĘCIE:19 września 2020 r.

  ZAKOŃCZENIE:20 września 2020 r.

  BAZA RAJDU:Łobez

  NAWIERZCHNIA: asfalt

  KATEGORIA:Super KJS

  DŁUGOŚĆ RAJDU:135 km

  DŁUGOŚĆ OS:25 + 4 km
  

TRIUMFATORZY:


2. Rajd Wilka
19-20 września 2020r.

2 runda RMPZ - 7 PS
Załóg: Start: 44 / Meta: 34
1. Arek Tyc / Jarek Koczewski
AK Włocławski / Subaru Impreza
1130,99
2. Maciej Liszka / Dariusz Liszka
AK Morski / Fiat Cinquecento
1159,68
3. Piotr Szupryczyński / Marek Szupryczyński
AK Rallyland / Honda Civic
1168,00

1. Rajd Wilka
19-20 października 2019r.

5 runda RMPZ - 7 PS
Załóg: Start: 54 / Meta: 42
1. Mateusz Milczarek / Mariusz Chodysz
niezrzeszony (Czarne) / BMW E36
1250,98
2. Jakub Frąszczak / Bartosz Łajewski
AK Morski / BMW E30
1284,40
3. Piotr Korzeniewski / Kamil Kramicz
AK Koszaliński / Subaru Impreza
1284,85


Rajd Wilka - Ogólnopolski Rajd Samochodowy

EDYCJA 1: 19-20 PAŹDZIERNIKA 2019 r.

Po raz pierwszy na terenie Łobza i powiatu łobeskiego odbędzie się rajd samochodowy rangi Super KJS. Automobilklub Koszaliński przygotował tu finałową rundę Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej. Do rozegrania rundy mistrzostw w tym regionie skłoniły nas niesamowite drogi, na których wytyczyliśmy fenomenalne odcinki specjalne. Zapowiada się jeden z najbardziej wymagających rajdów ostatnich lat. Mnóstwo zakrętów, ślepe szczyty, wąskie trakty czyli kwintesencja rajdowania! Równie trudną pracę bedą mieli do wykonania kierowca i pilot. To oesy, na których nie ma miejsca na błędy, a dokładny opis jest w stanie dać ogromną przewagę. Równie zachwyceni jak samymi trasami byliśmy pozytywnym i otwartym przyjęciem przez lokalne władze. Dzięki temu, jak na rundę RMPZ przystaje, mogliśmy zaplanować widowiskowy miejski prolog. Ten odbędzie się w samym centrum Łobza, w bezpośrednim sąsiedztwie Urzędu Miasta. W sobotni wieczór po raz pierwszy ulice miasta rozświetlone zostaną rajdowymi "elektrowniami" a mieszkańcy zobaczą z bliska efektowne przejazdy profesjonalnych rajdówek. Ale zanim rozpocznie się walka o sekundy załogi przyjadą na odbiór administracyjny do bazy rajdu w łobeskiej hali sportowo-widowiskowej. Następnie, po zapoznaniu z trasą wrócą do Łobza na badanie kontrolne BK-1 przeprowadzane w tutejszej OSKP firmy UTECH. W niedziele oprócz samych odcinków specjalnych warto odwiedzić park serwisowy, który zlokalizowany będzie na terenie szkoły podstawowej w Węgorzynie. Stąd załogi wyjadą rano na dwa, trzykrotnie pokonywane oesy, a pomiędzy pętlami powrócą by dokonać ewentualnych napraw lub zmian w ustawieniach swoich samochodów. Dodatkowego smaczku dodaje fakt, że to właśnie na rajdzie Wilka zapadną najważniejsze rozstrzygnięcia w klasyfikacjach RMPZ, a tym samym poznamy Mistrzów w poszczególnych klasach i klasyfikacji generalnej.

Mnóstwo zakrętów, ślepe szczyty, wąskie i często nierówne trakty czyli kwintesencja rajdowania! Tak urozmaicona trasa sprawiła, że nie było potrzeby sztucznie spowalniać zawodników w związku z czym mieliśmy pierwszy rajd w historii RMPZ bez ani jednej szykany! Z zapoznania z trasą zawodnicy wracali z wypiekami na twarzy nie mogąc doczekać się właściwego ścigania. Ale zanim wrócili na niedzielne oesy czekał ich jeszcze miejski prolog w centrum Łobza.Wieczorna próba wytyczona ulicami między parkiem a ratuszem przyciągnęła tłumy kibiców. Dla załóg dodatkową motywacją była nagroda specjalna Burmistrza Łobza Piotra Ćwikły za najszybszy przejazd prologu. Wywalczyli ją liderzy punktacji RMPZ Piotr Korzeniewski z Kamilem Kramiczem. Na niedzielne oesy załogi ruszały w bojowych nastrojach, wszak w większości klas, jak i w generalce losy tytułów miały się rozstrzygnąć właśnie tu. Pierwszy oes w pętli - „Granica” - to wąska droga z dość sfatygowanym asfaltem wiodąca niezliczonymi pagórkami i zakrętami wśród okolicznych pól i łąk. Do tego kilka zacieśniających „patelni” na spadaniach. O tym, jak ogromnej pokory wymagają tutejsze trasy przekonali się walczący o mistrzowski tytuł Korzeniewski z Kramiczem. Już na pierwszym zakręcie opuścili trasę, ale na szczęście udało im się wrócić na drogę. Kolejną przygodę zaliczyli 2 kilometry dalej, ponownie zwiedzając przydrożne pole. Ten zimny prysznic sprawił, że zaczęli jechać bardziej zachowawczo. Drugi z oesów, niemal 6-kilometrowy „Sarnikierz” był równie kręty i pagórkowaty, ale wytyczony środkiem lasu. Do tego na drodze zalegało mnóstwo błota, które po ulewie i wichurze w przeddzień rajdu przykryły liście. Zapowiadała się walka o utrzymanie na drodze. Aby zminimalizować skutki ewentualnych opuszczeń trasy ustawiliśmy ponad 30 balotów słomy osłaniając najbardziej niebezpieczne drzewa. Ostatecznie po pokonaniu ponad 30 km oesowych na metę w położonym w samym sercu Pomorza Zachodniego Łobzie statuetki z czarnym wilkiem odebrali: za miejsce pierwsze Mateusz Milczarek z Mariuszem Chodyszem w BMW E36, za drugie Jakub Frąszczak z Bartoszem Łajewskim w BMW E30, a za trzecie Piotr Korzeniewski z Kamilem Kramiczem w Subaru Impreza, którzy tym samym zapewnili sobie tytuł Rajdowych Mistrzów Polski Zachodniej 2019. Uczestnicy rajdu jednogłośnie stwierdzili, że był to najbardziej wymagający rajd w jakim brali udział, a trasy należą do najlepszych w kraju.

Relacja video z 1. Rajdu Wilka.




Relacja video z 2. Rajdu Wilka.




Relacja z drugiego Rajdu Wilka - 2. rundy Rajdowych Mistrzostw Polski Zachodniej 2020 w randze SuperKJS już wkrótce. Zapraszamy!


Copyright © 2019-2020 - TopDrive Maciej Raczewski